Voor wie?
Deze nascholing is ontwikkeld voor arboprofessionals die zowel in de verzuimbegeleiding als op team- en organisatieniveau beter willen adviseren over ADHD en neuro-inclusief werken. De training is relevant voor:
Sprekers
Marlieke Koks – heeft meer dan 10 jaar ervaring als presentator en interviewer. Haar expertise in neurodiversiteit, marketing en ondernemerschap maken dat zij een boodschap kan brengen die echt impact maakt. Ze laat mensen leren door te ervaren. Met tevens haar achtergrond als communicatie adviseur bij verschillende toonaangevende bureaus en training als dagvoorzitter, is zij een waardevolle trainer voor deze nascholing. Marlieke heeft improvisatietalent, empathie en durft scherpe vragen te stellen voor extra diepgang, waardoor ze mensen weet te prikkelen en tegelijkertijd op hun gemak kan stellen bij het geven van trainingen. Na jarenlang worstelen kreeg ze op haar 36e de diagnose ADHD. Alles viel hiermee op zijn plek. Ze ziet haar eigenzinnige brein tegenwoordig als kracht in plaats van als probleem
Hanneke Kerkhof – heeft zich als bedrijfsarts gespecialiseerd op het gebied van psychiatrie, neurodiversiteit en inclusief werkgeverschap. Ze is opgegroeid in een gezin waar ADHD en hoogbegaafdheid voorkomen en haar huidige gezin is ook neurodivers te noemen. Wat ze doet moet wel ook onderbouwd zijn. Met haar opleidingen in klinische epidemiologie & public health heeft ze dan ook altijd een kritische blik op de wetenschap en weet ze de vertaalslag te maken van wetenschap naar praktijk. Ze is gastdocent bij de SGBO op het gebied van neurodiversiteit en is initiatiefneemster van het onderzoeksproject AutismeWerkt. Zij biedt vanuit de onderneming Gezonder in Werk, tweedelijns bedrijfsgeneeskundige zorg voor mensen met o.a. ADHD, autisme en hoogbegaafdheid.
Wat ga je leren?
Na deze nascholing kun je gerichter adviseren over ADHD en neuro-inclusief werken:
Programma
In het programma combineren we ervaringsgericht leren met wetenschappelijke onderbouwing en praktische vertaalslagen naar de werkvloer.